Friday, April 8, 2011

Kes cikgu belasah budak?? budak belasah cikgu???

Kes cikgu pukul murid? di sekolah agama?? agak 'lame' bagi aku...sebab aku jugak bekas pelajar sekolah agama...SMKA Maahad Something...hehe....dari form 1 sampai form 3...Apepon, sedih bila aku baca kes budak kena belasah dgn cikgu smpai koma 3 hari..then, meninggal.....Innalillah....kesian..budak baru nak kenal dunia.....

Masa zaman aku sekolah dulu


Tidak dinafikan pelajar2 sekolah agama ni tahap ke'syaitan'an die dah tahap ekstrem..mungkin pasal budak2 ni jahat sgt lah mak bapak diorg masukkan ke sekolah agama..dgn harapan jadi baik lah sikit...tapi malangnye, makin menjadi 'sampah' lantaran didikan cikgu2 nye pon xberape nak betol....

Alkisah disebutkan di sekolah aku dahulu, mmg warden die garang nk mapuh...setakat kena tempeleng tu mmg dah rutin sgt lah...kalo x tempeleng org sehari, tgn die akan jadi gatal...mesti nak tempeleng org jugak....xpayah cerita jauh2..tuan punya badan yg menulis blog ini pon rasenye dah kenyang dgn tempeleng beliau...itu belum kira sebatan rotan kat punggung lagi...haha

Yang unik nye cikgu ni..die tak 'skema'....misal kate kalo ade budak kantoi merokok or 'fly' ke..die ade penyelesaian terbaik...die akan bagi korang 2 pilihan...same ade pertame skali, he will never touch you, but he will take you to the pengetua sekolah...and second choice is he will not take you to the pengetua, tapi dia bagi HUKUMAN RIMBA!! name pon cm dahsyat kan?? sedahsyat itulah korang akan dibelasah oleh beliau...hahaha tapi kebiasaan budak2 akan ambil hukuman rimba...biar teruk di badan, jangan dibuang sekolah..

Tapi dalam banyak2 kesalahan yg membuatkan aku kena hukuman oleh beliau, aku tak boleh lupa satu kes ni..mmg aku rasa tak berpatutan langsung...camni ceritanya...he handled a photoshoot for 'matric kad' in our school..but then when it is my turn..I came a little bit late...when I came, without any question or talks, he directly tempeleng my face and told me to shut up and continue our photoshoot program...but when he holding the camera he said again;

"Tengok,kau dah menyusahkan orang...muka kau sebelah merah...meh aku tampar lagi sebelah!" 

PAP!!! dan tanpa rasa segan silu beliau menempeleng the other side and said 

"haa...skrg dah sama!"

what the fish??!! nasib baik lah mase tu aku seorang budak yang tak tahu ape2...kalo skrg die buat camtu mmg kena balik lah...hahaha

Itu baru kes cikgu, belum kes raging dari senior lagi, itu lagi dahsyat lah...sampai kes polis pon ade...tapi taknak la cite di entry ni...panjang citenye...tapi sebagai pengajaran pada hari ini, betol sgt pepatah melayu ada mengatakan 

"KALAU CIKGU KENCING BERDIRI, MURID KENCING BERLARI"


p/s : nak jadi cikgu tu biarlah ikhlas.........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...