Saturday, January 12, 2013

The road less taken.

Assalamualaikum.

Pernah tak suatu ketika korang terfikir akan suatu perkara? Misalnya ketika anda sedang 'membuang' di toilet, ataupun ketika sedang makan, atau pun ketika sebelum tidur, ataupun macam2 lagilah situasi keadaan yang kurang menggunakan otak, pada masa ni lah otak kita akan berfikir tentang benda yang jarang2 kita fikir.

Misalnya, tiba2 kita terfikir, kenapa hidup aku seolah2 ikut garis panduan yang telah ditetapkan oleh orang lain? Dari kecik, mak suruh pegi sekolah, pergi. Mak suruh amek jurusan sains, pergi. mak suruh amek itu ini, amek. Sekolah rendah, sekolah menengah, diploma/matriks, degree, kerja. Inilah flow yang selalu orang kat Malaysia atau mungkin seluruh dunia buat, atau secara lain nya, "The road most taken"(ada ke peribahasa ni?) atau lagi bahasa mudah nya, laluan yang selalu orang buat. dari kecik sampai ke meninggal.

Ok, cuba sekarang korang bayangkan itu semua adalah suatu kotak... dah bayangkan belom? Ok sekarang pulak, cuba korang keluarkan diri korang sedikit dari kotak tu. Imaginasi je ok, kang tak pasal ade yang cari kotak betol2 karang. Cuba fikir balik, jika sekarang korang bukan mengikuti "the road most taken" yang disebutkan di atas, kat mana korang berada sekarang? Tahu? ke tak boleh nak imagine?

Haa..so ape yang aku nak cakap, benda ni lah yang bermain di kepala otak aku sekarang. I'm being ordinary. Why I not go beyond that. Extraordinary? How?

So nak cakap kat sini, aku pun takde jawapan untuk soalan tersebut. yes opkos aku mencari dan still mencari jawapan itu.

kbye.

2 comments:

Nadia Johari said...

penin..hehe

Muhammad Zulkifli said...

ape yang penin nyee cik nadiaa oiii...kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...