Friday, September 14, 2012

First week

Ok ada masa lapang. Time to write some shit.

Minggu ni minggu pertama aku bergelar pekerja. and today is the first holyyyday for me. but the thing is, I still wake up early and cant sleep back after solat subuh. nice improvement is it? (kalau tak sebelum ni memang susah nak bangun pagi) 

Ok cakap pasal kerja, first day memang janggal.awkward gila.pasal aku di bawa ke setiap department untuk kenal semua staff and secara langsungnye memperkenalkan diri aku jugak lah. last sekali aku di bawak ke department aku iaitu process eng. department. department paling senyap. katanya.

Tapi betol lah. Kebanyakan staff2 kat department aku mmg busy. tekun je. takde mengulo (if you know what I mean). sebab project berlambak2, and mostly duedate dah dekat.

So my first week pun dah hectic mcm nak meninggal (ayat one of my colleague). tengah otak masih blur2 lagi, dah lama tak bukak buku, pastu terpakse absorb knowledge sebanyak mungkin. agak fenin sikit. menfeninkan. some of the more senior eng (but not entitled senior engineer lagi) tak tahu pun we all ni freshie, so explain itu ini, pastu baru tanya, " ko dah keje berape tahun sblm ni?"

LOL betol. Menganga aku.

Tapi ok la, so far boleh carry job tu lagi. yelah, baru first week mesti laa diorang bagi kerja senang2 jer. So tgk la camne minggu depan. Ape lagi benda merepek yang kene aku hadapi. Tapi seriously banyak lagi yang kite kene belajar mase kite kerja ni. yang kita belajar dulu tu pun surface2 je. tu pun dah banyak lupa. 

Ok lah, bye.






2 comments:

Dylla Abas said...

lama2 nnt boleh la biasakan diri tu..all de best ye :)

Unknown said...

Okie tq dylla.hrap cmtu jgak.kak zulaika, terdelete coment.cmne nk retrieve blik ek.hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...