Wednesday, August 3, 2011

Tak puasa sebab penat bekerja

Salam 1puasa (??)


Eh, koranggg.... ape kaba? Dah makan tengah hari ?? Kalo dah sile tempeleng diri sendiri sebab tak pose. Haha cakap pasal tak pose ni, kat tempat kome-kome keje kan, ade tak orang yang tak puasa?? Ape, tak ade? wah syukurrrr... bagus betol.. penat-penat keje pun puase tetap puase, ye tak?


Ni sebenarnye aku nk cerite pasal kat tempat kerja aku.. Eh, tempat praktikal aku.. aku ingatkan sempena bulan ramadhan yang mulia ni, kantin tak bukak. Tapi terkezzuutt aku, bukak kot! 


Pastu dengan selambe ayam nye, aku tengok ada laa pakcik-pakcik bermuka melayu isap rokok ngan minum air kat situ. Haa.. time ni la nak mengaku muka macam bangla laa, macam indon laa, macam myanmar laa.. Pasal taknak puase. Ceh. Dahtu bile aku pandang tahu rasa mcam segan pulak. Loser.


Awak tu nak cari rezeki bagi anak bini makan.. cari laa dengan sumber yang BERKAT.. bila berkat tu ada, baru lah keluarga tu rasa bahagia, anak-anak dengar cakap, soleh dan solehah pulak tu.. 


Aishhh aku cakap-cakap orang ni, aku puase tak ?? Hehe mesti laa puase.. rukun Islam yang ketiga tuuu..


Eh, ok laa.. Jom pergi bazar !! (padahal berbuka kat surau je, FREE ;p)

5 comments:

Miss Volvo said...

eh kat ofis aku pun sama ah! majority lelaki aa yg xpuasa haha!

z u L said...

haduiii hape laa tak puase.. org kerja buruh kasar pun puase tauuu.. ini kan duduk opis... uisshhh3

anismelon said...

sekarang nie macam macam..agama pon org persenda..anis ad wat entry yg berkaitan nie jugak..

salam ramdahn..:)

dylla abas said...

ish..teruk betul la dah tua2 buat perangai mcm tu.kat sini yg buat perangai mcm tu org2 muda.alasan x puasa sbb penat keje tu dah biasa dgr kot..

Zainab said...

kat tempat kerja aku diorang posa tapi peliknya tak solat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...