Sunday, May 20, 2012

co-meet-mend

Well well well...cakap pasal komitmen ni sume bende memerlukan komitmen...perkahwinan memerlukan komitmen, blogging memerlukan komitmen ( aku tak brape nak komitmen laa),makan memerlukan komitmen, dan hatta berak sekalipun memerlukan komitmen, kalau x teran dia xberapa nak keluar...kan?

Ni cek nak habaq sikit pasal komitmen sebagai seorang mahasiswa/pelajar. kalau dah nama pun pelajar, your first priority mestilah belajar, sebab both of them using the same root word, belajar. dari ayat belajar ni laa wujud perkataan pelajar sebagai pelaku untuk belajar itu. pelajar, pembelajaran, barjalur (???) semua dtg dari kata akar yang sama.

berbalik kepada topik tadi, aku cukup panas hati dengan seorang ahli group pembelajaran aku nih. nama nya rahsia. (kalau bagitahu pun bukan korang kenal).hehehe. Ini lah untung nye bahasa melayu ni, dalam ayat dia tak boleh spesifikkan jantina, contoh kalau bahasa english, bila cakap 'she' atau 'he' jer orang dah tahu yang suspect tu laki or perempuan, then boleh agak dah sapa org yang dimaksudkan..haaa..dah tak suspen. anyway who care about suspen.zz

seumur hidup aku lah, aku xpenah jumpe seorang perempuan yang pemalas macam ni..opsss terkantoi plak die tu perempuan.zzz.. tapi ha ini perempuan manyak malllassss wooo... bile group meeting tak datang, jumpe supervisor pun tak dtg?? dah laa semester lepas ktrg kene hentam teruk sebab ko. sem ni tak berubah lagi? pasal ko lah ktrg kene bambu dgn sv, dgn panel luar, dan semua2 punce pembabu-an lah!

bile call xangkat, bile msg cakap msg tak sampai, sampaikan satu tahap aku terpakse call housemate dia untuk cakap pasal project..pastu buat muke tak bersalah, hantar kerja pun by email jer, orang lain pnye laa sibuk bersengkang mate bincang and settlekan project...haram toih..

and seriously aku dah muak dgn perangai ko..lantak lah ape nak jadi dengan group aku nih..yang penting aku nak grade dgn girang bulan July nih...


mode:apepunboleh



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...