Saturday, May 19, 2012

Kisah malang seorang kawan

Haiiii ~

Bikin panasssss. panas hati panas luar panas dalam...serba serbi panassss...tp xde panas mana pun...suam suam kuku jek...

cerita ini takde kaitan dgn sapa2..cuma tentang diri aku yg sedikit panas dan kecewa dgn orang sekeliling aku..

alkisahnya...

haritu aku ada pergi Job Fair kat mid valley tau..b4 aku pergi tu aku ade ckp dgn member aku yg ade job fair kat situ..ak tepon sorang member aku ni...aku ajak laa die pergi...die kate tgk laa cmne, die ade kat rumah..ok xpe lah atlis aku dh ajak..tapi last2 aku dpt tahu yang die tak pergi pun smpi abes tempoh job fair tuh..xpe lah not my fault aku dh bagi tahu pun..

then tahu x ape???

tup tap tup tap..selang beberape minggu, semalam, lepas aku g lunch ak balik rumah, aku bukak mozila firefucx aku ni, pastu bukak FB, tgk news feed, tahu x ape?? rakan aku ni tgh pergi job fair dgn beberape rakan lain..siap post "baru lepas di intebiu"..something like dat laa..not exactly the same...

aku rase mcm "whattt??  tak bagitahu aku pun???"..ini satu sikap yg sungguh tidak patut..tidak berperikemanusiaan dan tidak bertatasusila.. ya maybe sesetengah org taknak persaingan tp kamon lah, im your fren and haritu pun aku siap telefon bagai..what the.....

tapi ok, aku sbg manusia ak fikir positif...maybe sebab persaingan...diorg xnk persaingan kot..pasal per, mase program intebiu main-main yang dianjurkan oleh fakulti aku dulu pun, sesetengah org siap ckp kat aku lagi "aku taknak group dgn hang, hang pandai cakap, takut aku nk group dgn hang..tak boleh menyerlah.." 

Well for me its kinda a compliment...ak xrasa marah pun..atleast 'kebencian' yg ditunjukkan sesetengah orang itu menunjukkan aku ada sesuatu yg mampu mengancam kredibiliti mereka..

Tapi ada rasa sedikit terkilan la..kamon, aku kwn ko, ko kwn aku, benda camni mmg boleh buat gaduh..pasal apa? pasal ko yg pentingkan diri sendiri.. persaingan memang persaingan tapi the value of frenship is more important right? kalau tak buat ape ak nak col2 kwn aku mase aku pergi job fair dulu? 

haihh... tp xpe laa...benda kecik ja...aku dh maafkan korang..atleast aku rase diriku berharga...LOL....bangkit zulkifli !!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...